Pittige Thaise frietjes? Ja, omdat ik van Thais eten én van friet hou. Soms kan het zo eenvoudig zijn. Nou, en ook omdat ik een beetje op Pinterest aan het rondkijken was en dit recept tegenkwam. Ik ga niet doen alsof ik het zelf heb bedacht, want zoveel credits verdien ik niet. Het enige dat ik heb gedaan, is het recept maken. Sam maakte de foto’s en ik ben heel blij met het resultaat, dus ik hoop jullie er vandaag ook blij mee te maken! Het originele recept komt van From The Land We Live On. Dit blijkt een prachtig Canadees blog te zijn, waar nog veel meer lekkere en gezonde recepten op te vinden zijn. Gratis tip van de dag dus. Twee vliegen in één klap.Waarom dit gerecht zo lekker is? Omdat het allemaal lekkere smaken uit de Thaise keuken heeft, terwijl het helemaal niet ingewikkeld is om te maken. Misschien is dat een geheel onterechte aanname die ik heb over de Thaise keuken hoor, dat het ingewikkelde gerechten zijn om te maken. Plus: er zit een ontzettend lekker sausje bij. Sausjes zijn altijd goed. En: friet. Thais comfortfood dus eigenlijk.

http://www.degroenemeisjes.nl/pittige-thaise-frietjes/