Overgenomen tekst :

Ik zit toch altijd te mopperen dat er geen Thais restaurant in de buurt zit? Ik moest afgelopen maandag in Roermond zijn, ik sta bij het stoplicht, zie ik ineens Delicious Thai!

We hebben vanavond gelijk getest, het is een soort Thais eethuis/cafetaria, er zijn twee tafeltjes met 4 stoelen en een counter met 3 krukken. Het is (denk ik) vooral bedoeld voor afhalen en bezorgen. Ze zijn geopend vanaf 1 mei, het schilderwerk was nog vers. Het is een oud pandje, maar ze hebben het… netjes gemaakt. Er is nog geen pinautomaat maar die zou snel worden geleverd zeiden ze.

Ze hebben een koelkast met blikjes drinken (geen rietjes) en bier; Singha, Chang, Jupiler en Brand maar je mocht het niet niet daar op drinken (geen vergunning).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een andere keuze gemaakt zou hebben voor de menukaart, maar natuurlijk is er een keuze te maken. Vanavond hebben we gekozen voor kipsate, khauw pad, kip mamuang. De kipsate was heerlijk, precies als in Thailand, de kip cashewnoten was echt een “signature dish”, de khauw pad had wat meer smaak mogen hebben, de prik nam plaa was lekker maar daar hoeft toch geen koriander in? Het waren prima hoeveelheden en alles was lekker vers bereid.

Ik ben heel blij met een Thais eethuis in de buurt en ik ga volgende keer de panang proberen. (Jammer dat ze geen Som Tam en Khao Soy hebben )

http://deliciousthai.nl/