Gisteren at ik met een vriend bij Chili Time op de Westblaak in Rotterdam.
We hadden niet gereserveerd en toen we rond 1915 uur binnenkwamen was dat gelukkig geen probleem ondanks dat de zaak goed bezet was . De ontvangst was zeer vriendelijk en er werd zelfs gevraagd of de jassen opgehangen mochten worden. Aangezien we allebei het een en ander in de zakken van de jas hadden wilden we liever de jas over de stoel hangen.
Mijn tafelgenoot moest rond 2100 uur in Hoogvliet zijn dus wilden we gelijk bestellen , maar eerst een drankje .
De kipsaté Sate Kai was erg mals en de pindasaus lekker mild hetgeen een goede combinatie was. De opmaak van het bord was prima.
De kip salade Yam Kai was ook erg lekker , en niet te heet , alhoewel dat geen probleem voor me geweest was, want er was voldoende Grolsch bier te koop
De kip met cashew noten en gebakken mie was ook prima Kai Pad Med Mamuang . De mie was in stukjes gesneden om het zodoende in het kommetje te krijgen ,maar dat was geen probleem. Op een bord is het uiteraard beter . Voor gebakken rijst in een kommetje is dat natuurlijk veel beter ,maar mie zie ik liever op een bord.
We kozen ervoor om het eten niet te delen zoals in Thailand gebruikelijk is . Er werd wel gevraagd of we wilden delen , want dan was er een extra bord bijgekomen.
De maaltijd bleek achteraf te veel voor een kleine eter ,en ik maakte nog het grapje van de doggybag . Maar tot onze verbazing werd er gevraagd of de rest ingepakt moest worden , hetgeen bevestigend beantwoord werd.
De Padthai was prima , met een paar grote garnalen , en een dun omeletje .
Kortom een prima zaak ,met prima bedienig en lekker eten.
http://www.chilitime.nl/
De kip met cashewnoten stond als Phad Mit Mun Wonghim op het menu , zo heb ik het nog nooit gezien !!