Aan de Voorstraat 397 in Dordrecht is Thais restaurant Nakorn Thai : http://www.nakornthai.nl
Een kleine maar zeer intieme zaak waar voorheen een Philippijns en Mexicaans restaurant gevestigd waren . Het is dus een kleine zaak ,aan de achterkant is een gracht en de keuken is boven . Het eten komt met een liftje naar beneden .
We werden prima ontvangen , ik had gereserveerd , en de beide Thaise gastvrouwen spraken prima Nederlands . We hebben leuke conversaties gehad in het Thais en Nederlands . Zij spraken prima Nederlands en vonden mijn Thais accentloos ……….
Maar we kwamen om te eten nietwaar.Omdat het Sinterklaas avond was hadden we waarschijnlijk niet hoeven te reserveren ,maar omdat er slechts een paar tafels zijn is dit toch wel aan te raden.
Bij een lekker koel Thais Singha biertje bestelden we ons eten. Mijn tafelgenoten begonnen met een Tom Kha Kai en ik met een Moo Nam Tok. Omdat er ook gelegenheid is om af te halen en er een paar wachtenden waren werd ons aanbevolen om eerst het voorgerecht te nemen en niet alles tegelijk , hetgeen een prima optie was.
De Tom Kha Kai was prima , ik at het niet maar het aroma was voor mij genoeg om het goed te keuren hetgeen mijn gasten dus ook vonden . Toen ik de Moo Nam Tok bestelde werd er gevraagd of het pittig moest zijn . Heerlijke zachte stukjes varkensvlees in een bedje van pikante sla . Een prima starter.
De hoofdgerechten waren oa een specialiteit van het huis , Kaprauw Ruam Mid , een een mix van vlees en inktvis in een heerlijke basilicumsaus . Alles was heerlijk beetgaar en niet rauw of taai . De Pla Nung Manauw , een visfilet in citroensuas , heerlijk zacht visvlees en niet te heet . En het derde gerecht was Kai Kratiam , gegrilde kipfilet in knoflook . Ook heerlijk en zacht van smaak.
Ik ben geen recensent maar het eten was prima en de sfeer was een dikke 10 waard. De kok , die trouwens ook perfekt Nederlands spreekt kwam regelmatig naar beneden om te vragen of alles ok was.
Tijdens de koffie hebben we nog lekker nagetafeld en met de dames gesproken .
Een aanrader waar ik zeer zeker terugga ,al is het om evt af te halen .
Slechts 1 Thais restaurant in Dordrecht ,maar wel een goeie
Rene