Thaise rijst.

  • Willem

    Ik ben nieuwsgierig naar het gebruik van rijst in Nederland, ik begrijp dat Pandanrijst veel gebruikt wordt maar mijn Thaise partner zweert bij Jasmin rijst. Ik zelf gebruik graag Surinaamse rijst, is minder klef voor bijvoorbeeld nassi-goreng. Wat gebruiken jullie eigenlijk?

  • rita uit zwitserland

    ik kwam net toevallig ergens op het web tegen dat ze het in de VS jasmin rijst noemen en in europa panadan rijst… het zou dus om dezelfde rijst kunnen gaan.

    in nederland gebruik ik ook altijd surinaamse rijst voor de nasi. in Zwisterland is die rijst echter niet te koop. pandan en basmati rijst vind ik ook lekker maar niet voor de nasi. Bij de Sri Lankaanse rice & curry vind ik de surinaamse het lekkerst omdat die neutraler van smaak is.

  • Willem

    Leuk om een reactie te krijgen na 8 maanden, ja ik las het ook dat Jasmijn Rijst een geparfumeerde versie is van Pandam(n) rijst, het komt beiden uit het Noor-Oosten van Thailand. Ik ben er geweest en daar zie je enkel rijst zonder namen. Misschien heb ik niet goed opgelet maar als je met een Thai in Thailand praat over rijst hoor je nooit verschillende namen ik denk dat dat enkel voor de export geldt.